UGAL

Senatul universitar
Nr. 1102/01.11.2024/CS

 

HOTĂRÂREA SENATULUI UNIVERSITAR
nr. 436 din 1 noiembrie 2024

 

În baza:
Legii învățământului superior nr. 199/2023;
Cartei Universității „Dunărea de Jos” din Galați;
Regulamentului de organizare și funcționare a Senatului UDJG;
Hotărârii Consiliului de administrație nr. 131 din 28.10.2024, înaintată Senatului universitar sub semnătura Președintelui Consiliului de administrație,

 

În urma rezultatului votului electronic cu termen limită 1 noiembrie 2024, ora 12.00, (conform ordinii de zi), la care au participat 68 dintre cei 84 de senatori, fiind întrunit astfel cvorumul și numărul de voturi necesar, Senatul universitar, cu majoritatea voturilor exprimate,

 

HOTĂRĂȘTE:

 

Art. 1. Se aprobă, cu avizul Direcției Legislație, resurse umane și salarizare și al Consiliului de administrație, modificarea Metodologiei privind ocuparea posturilor didactice și de cercetare vacante pe perioadă nedeterminată, aprobată prin Hotărârea Senatului universitar nr. 72/29.02.2024, după cum urmează:

a. Art. 24 alin. (1) lit. f) va avea următorul conținut:

f) documente referitoare la deţinerea diplomei de doctor: copia conform cu originalul a diplomei de doctor şi, în cazul în care diploma de doctor originală nu este recunoscută în România, copie conform cu originalul a atestatului acesteia. Pentru atestatele de recunoaştere sau echivalare emise în baza unei convenţii internaţionale interguvernamentale care prevede îndeplinirea procedurilor naţionale de atestare a titlurilor de doctor aplicabile cetăţenilor români, dosarul conține și o copie conform cu originalul a deciziei CNATDCU”.

b. Art. 29 va avea următorul conținut:

Art. 29.

(1) Stabilirea componenţei comisiei de concurs, pentru fiecare post scos la concurs, se realizează după publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, a anunţului de scoatere la concurs a postului.

(2) Comisia de concurs este formată din 5 membri, incluzând preşedintele acesteia, specialişti în domeniul disciplinelor postului scos la concurs sau în domenii apropiate.

(3) Membrii comisiei de concurs sunt cadre didactice titulare la instituţii acreditate de învăţământ superior dintr-un stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană, sau la instituţii acreditate de învăţământ superior aflate printre cele mai prestigioase instituţii de învăţământ superior ale lumii, conform prevederilor Ordinului ministrului educaţiei privind aprobarea listei universităţilor de prestigiu din alte state.

(4) În componenţa comisiei de concurs sunt prevăzuţi şi membri supleanţi. În cazul indisponibilităţii participării unui membru la lucrările comisiei, membrul respectiv este înlocuit de membrul supleant, numit după aceeaşi procedură ca şi membrii comisiei.

(5) Consiliul departamentului sau al şcolii doctorale în structura căruia se află postul face propuneri pentru componenţa nominală a comisiei de concurs.

(6) Pe baza propunerii menţionate la alin. (5), decanul solicită avizul consiliului facultăţii privind componenţa nominală a comisiei de concurs.

(7) Componenţa nominală a comisiei de concurs, însoţită de avizul consiliului facultăţii, este transmisă senatului universitar spre aprobare. În urma aprobării de către senatul universitar, comisia de concurs este numită prin decizie a rectorului.

(8) În termen de două zile lucrătoare de la emiterea deciziei rectorului, aceasta este transmisă Ministerului Educaţiei, iar componenţa nominală a comisiei de concurs este publicată pe pagina web a concursului. În cazul posturilor de conferenţiar universitar, profesor universitar, cercetător ştiinţific gradul II şi cercetător ştiinţific gradul I, Universitatea publică componenţa comisiei de concurs în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a”.

Art. 2. Se aprobă, cu avizul Direcției Legislație, resurse umane și salarizare și al Consiliului de administrație, modificarea Metodologiei privind ocuparea posturilor didactice și de cercetare vacante pe perioadă determinată, aprobată prin Hotărârea Senatului universitar nr. 72/29.02.2024, după cum urmează:

a. Art. 17 alin. (1) lit. f) va avea următorul conținut:

f) documente referitoare la deţinerea diplomei de doctor (copia conform cu originalul a diplomei de doctor şi, în cazul în care diploma de doctor originală nu este recunoscută în România, copie conform cu originalul a atestatului de recunoaştere sau echivalare a acesteia) sau dovada înmatriculării la un program de studii doctorale, fără depăşirea perioadei maxime de studii, care include prelungirile admisibile conform legii. Pentru atestatele de recunoaştere sau echivalare emise în baza unei convenţii internaţionale interguvernamentale care prevede îndeplinirea procedurilor naţionale de atestare a titlurilor de doctor aplicabile cetăţenilor români, dosarul conține și o copie conform cu originalul a deciziei CNATDCU”.

b. Art. 22 va avea următorul conținut:

Art. 22

(1) Stabilirea componenţei comisiei de concurs, pentru fiecare post scos la concurs, se realizează după publicarea anunţului de scoatere la concurs a postului.

(2) Comisia de concurs este formată din 5 membri, incluzând preşedintele acesteia, specialişti în domeniul disciplinelor postului scos la concurs sau în domenii apropiate.

(3) Membrii comisiei de concurs sunt cadre didactice titulare la instituţii acreditate de învăţământ superior dintr-un stat membru al Uniunii Europene, al Spaţiului Economic European şi din Confederaţia Elveţiană, sau la instituţii acreditate de învăţământ superior aflate printre cele mai prestigioase instituţii de învăţământ superior ale lumii, conform prevederilor Ordinului ministrului educaţiei privind aprobarea listei universităţilor de prestigiu din alte state.

(4) În componenţa comisiei de concurs sunt prevăzuţi şi membri supleanţi. În cazul indisponibilităţii participării unui membru la lucrările comisiei, membrul respectiv este înlocuit de un membru supleant, numit după aceeaşi procedură ca şi membrii comisiei.

(5) Consiliul departamentului sau al şcolii doctorale în structura căruia se află postul face propuneri pentru componenţa nominală a comisiei de concurs.

(6) Pe baza propunerii menţionate la alin. (5), decanul solicită avizul consiliului facultăţii privind componenţa nominală a comisiei de concurs.

(7) Componenţa nominală a comisiei de concurs, însoţită de avizul consiliului facultăţii, este transmisă senatului universitar spre aprobare. În urma aprobării de către senatul universitar, comisia de concurs este numită prin decizie a rectorului”.

 

 

Președintele Senatului universitar,
Conf. univ. dr. Alexandru NECHIFOR

 

 

Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email